czwartek, 19 sierpnia 2010

Dominacja Nocy Muzeów


Jak widać, zapotrzebowanie na Noce Muzeów było i jest przeogromne. Media wprost prześcigają się w zapowiadaniu i relacjonowaniu muzealnych wieczorów. Innym inicjatywom muzeów niekoniecznie wychodzi to na dobre.

Gdyby nie plakaty na mieście, mało kto zauważyłby Noc w Muzeum. Działanie Google i jego algorytmu powoduje, że wpisanie do wyszukiwarki tytułu imprezy nie wyszukuje jej, a właśnie Noc Muzeów.

Wiąże się to z co najmniej paroma konsekwencjami:
- Noc w Muzeum będzie trudna do wyszukania w sieci
- Noc w Muzeum musi promować się poza Internetem
- inne muzea powinny się zastanowić, czy używać kiedykolwiek słowa "noc" w swojej ofercie imprez
- gdyby muzeum chciało wypromować taką imprezę w Internecie, musiałoby zwyczajnie zabawić się w SEO i pozycjonowanie, i prawdopodobnie nie byłoby to tanie