sobota, 20 czerwca 2009

Jak zarabiać na AdSense?

Rzecz jasna - trzeba mieć stronę i publikować na niej wpisy. Nie biorę tu pod uwagę stron "Made for AdSense", czy łamiących zasady Google'a.

Z ciekawymi poradami dla chcących zarabiać w programie Google AdSense przychodzi blog dedykowany temu systemowi. Naprawdę ciekawe.

Twitter - gdzie jest jego biznesowa wartość?

Znalazłem ciekawą prezentację, która zaczepia temat odnajdowania i wykorzystania biznesowej wartości Twittera. Podobnie można odnieść ją do polskiego Blip'a.

Autorzy sugerują, że należy zidentyfikować jaka strategia na Twitterze pomoże Ci w biznesie:
- zarządzanie relacjami
Twitter jako CRM
- zarządzanie kryzysowe
np. zwalczanie plotek
- zarządzanie reputacją korporacyjną
Twitter jako narzędzie nadające twarz organizacji
- zdobywanie poparcia
Twitter w kampanii wyborczej, polityce; Twitter łączący ludzi
- ogłaszanie imprez, konferencji i propagowanie informacji o nich
- promocja produktów i sprzedaż
Twitter w e-commerce

Dzięki Twitterowi można wiedzieć na bieżąco, co dzieje się w Internecie. I szybko dorzucać swoje trzy grosze oraz reagować na problemy nim urosną do dużych rozmiarów. Warto więc prowadzić monitorowanie Twittera.

W prezentacji znajdziecie też użyteczne narzędzia, które pozwalają zaplanować tweety, ułatwiają ich monitoring, przeszukiwanie Twittera oraz wyszukiwanie i weryfikację trendów.



Co o tym sądzisz?

czwartek, 18 czerwca 2009

Free: The Future of a Radical Price

Nowa książka Chris Anderson FreeRozpoczęła się akcja promocyjna najnowszej książki Chrisa Andersona, piewcy słynnej teorii o długim ogonie. Jego świeża publikacja to Free: The Future of a Radical Price, czyli Za darmo: Przyszłość Radykalnej Ceny (tłumaczenie wolne).

Chris Anderson na swoim blogu The Long Tail prowadzi przedpremierową "rozdawkę". Wystarczy udowodnić, że zna się wpływowe osoby, które są gotowe zrecenzować książkę. Druga opcja - napisać, że samemu jest się wpływowym recenzentem i obiecać opisanie lektury w jednym z narzędzi Web 2.0.

Chętni? Do dzieła!

Wrażenia po szkoleniu z marketingu w wyszukiwarkach

I już po dwudniowym szkoleniu z marketingu internetowego za pomocą Google AdWords. Padło kilka odświeżających pomysłów, omówiono nowe propozycje w zakresie reklamy graficznej w koncie AdWords.

Szkolenie podstawowe traktowało o zakładaniu konta, tworzeniu pierwszej kampanii.
Szkolenie zaawansowane pozwalało odkryć zakamarki konta reklamowego, niestandardowe ustawienia, raporty itp.

Najwyraźniej będę musiał zwrócić teraz większą uwagę na Quality Score (Wynik Jakości) reklam i ustalanie pozycji według kosztu CPC. Ale tragedii nie ma, skoro mam sporo słów kluczowych w swoich kampaniach, które osiągają wynik 10 punktów i niski koszt za kliknięcie.

Może polecicie jakieś inne zaawansowane szkolenia z AdWords? Czy ktoś już prowadzi szkolenia z Google Analytics?

wtorek, 16 czerwca 2009

Nowe reguły marketingu i PR'u

Nowe Reguły Marketingu i PRu
Żałuję, że nie ma jeszcze tej książki w Polsce. Mnie udało się ją już przeczytać. David Meerman Scott napisał wciągająco o nowych zasadach marketingu i PR. Warto po nią sięgnąć, aby usprawnić swój marketing internetowy oraz PR internetowy. A jeśli go nie prowadzisz, aby go rozpocząć i osiągnąć sukces.

W Internecie dostępne jest opracowanie książki dokonane przez autora. Szczegóły także na stronie autora.

poniedziałek, 15 czerwca 2009

Szkolenie z marketingu w Google AdWords

Korzystając z pretekstu, jakim jest szkolenie z reklamy internetowej w Google AdWords, chciałbym rozpocząć przybliżanie nowych reguł marketingu w Internecie.

Choć jego podstawy znane są już od dłuższego czasu, wciąż brakuje przekonania u decydentów, że pisanie informacji prasowych czy też inne działania Web 2.0 / PR 2.0 są warte zachodu. Chciałbym to zmienić. Po części także, żeby ułatwić sobie pracę i nie musieć wciąż przekonywać do nowych reguł PR i marketingu.

Zatem do dzieła!
Mile widziane będą Twoje komentarze. Razem możemy nauczyć się więcej.