wtorek, 4 sierpnia 2009

Google Online Marketing Challenge - pogratulować sukcesów

Z niekłamaną przyjemnością przeczytałem, że jednymi z najlepszych zespołów na świecie w tym konkursie są studenci SGH. Świetnie, że im się udało i w ten sposób zechcieli poszerzyć swoją wiedzę.

Żałuję natomiast bardzo, że gdy ja startowałem ze swoim zespołem w GOMC 2008 (pierwszej edycji) otrzymałem niezbyt dużo zainteresowania ze strony swojej uczelni. Z drugiej strony - może należało być bardziej odważnym i złożyć bardziej różnorodny zespół. Oraz poświęcić więcej czasu.

Jedno jest pewne - wiedza zdobyta podczas "mojego" GOMC była nieoceniona. Dziś m.in. dzięki uczestnictwu w konkursie z wykorzystania Google AdWords pracuję tam, gdzie pracuję, i robię to, co robię.

Dlatego zachęcam Cię do zainteresowania się tym konkursem. Pewnie kolejna edycja w październiku 2009. Daj znać, jak Ci poszło.

poniedziałek, 3 sierpnia 2009

Nowy interfejs Google AdWords

Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w webinarze dotyczącym zmian w programie reklamowym Google. Algorytm systemu reklamowego nie zmienia się, ale w nowym interfejsie systemu Google AdWords znalazło się ponad 20 nowych funkcji i ponad 10 nowych raportów.

Zmiany mają za zadanie usprawnić zarządzanie kontem Google poprzez zautomatyzowanie najbardziej czasochłonnych czynności. I tak pojawiły się:
  • drzewo konta znane z AdWords Editora
  • pomoc dostępna pod drzewem
  • skróty klawiszowe
  • porównanie danych na wykresie
  • sortowanie w widoku zbiorczym
  • filtrowanie, np. po CTR, ilości kliknięć

Teraz można łatwiej uzyskać informacje dostępne do tej pory jedynie przez raporty AdWords. Pojawiło się w zakładce słów kluczowych miejsce dedykowane wyłączenie wykluczeniom. Edycja ustawień odbywa się zwykle na tej samej stronie, bez konieczności przechodzenia do nowej (jak np. dotychczas przy ustawianiu nowych stawek CPC za słowo kluczowe). Możliwe jest kopiowanie słów kluczowych między grupami reklam oraz pobieranie danych do pliku.

Nowe funkcje przedstawiane są na googlepolska.blogspot.com.

niedziela, 2 sierpnia 2009

II Forum Marketingu Internetowego 2009 w Warszawie

Liczy się maksimum konwersji - takim hasłem na spotkanie w Warszawie 6 sierpnia (czwartek) zapraszają organizatorzy. Start o godz. 9, koniec ok. 16.40. A oto program:

Personalizowanie przekazu kluczem do budowania brand experience - Marcin Maj

Słuchać czy manipulować - ulegać modom czy skutecznie się reklamować? - dr Jacek Wójcik

dBase Marketing - Marketerze obudź się wreszcie! - Konrad Pankiewicz

Z rewolucją w blokach startowych, czyli o Augmented Reality - reklamie, zabawie i innowacyjnym sposobie na zwiększenie zysków - Krzysztof Piwowar

Technologie utrudniające działania marketingowe - ujęcie prawne - Piotr Waglowski

Jak z sukcesem złowić kobietę w sieci - najlepsze strategie e-marketingowe na rynku - Joanna Dobrowolska

Marketing w Wyszukiwarkach. Recepta na kryzys - Bartosz Berliński

Strategie cenowe stosowane w Internecie - Sławomir Kornicki

Więcej na stronie organizatorów II Forum Marketingu Internetowego.